21 Ocak 2010 Perşembe

Hasta Tefekkürü


   

     Günümüzde birçok hastanın psikolojik sıkıntılarının temel bir sebebi olan, hastaya “Ben ne yaptım ki, bu başıma geldi” veya “Neden ben seçildim de bu hastalığa yakalandım, bu bir haksızlık değil mi?” gibi sözleri söylettiren, neticede Allah’ın rububiyetini tenkit ve Yaratan’ın zulm ettiğini isnad etmek manalarını taşıyan Allah’a itiraz ve Allah’tan şikayet etme hastalığına karşı aklımıza getirip düşünmemiz gerekenler elbette şunlardır:
     “Ey şükrü bırakıp şekvaya giren hasta! Şekva, bir haktan gelir. Senin bir hakkın zayi' olmamış ki şekva ediyorsun. Belki senin üstünde hak olan çok şükürler var, yapmadın. Cenab-ı Hakk'ın hakkını vermeden, haksız bir surette hak istiyorsun gibi şekva ediyorsun. Sen, kendinden yukarı mertebelerdeki sıhhatlı olanlara bakıp şekva edemezsin. Belki sen, kendinden sıhhat noktasında aşağı derecelerde bulunan bîçare hastalara bakıp şükretmekle mükellefsin. Senin elin kırık ise, kesilmiş ellere bak! Bir gözün yoksa, iki gözü de olmayan a'malara bak! Allah'a şükret. Evet nimette kendinden yukarıya bakıp şekva etmeye hiç kimsenin hakkı yoktur. Ve musibette herkesin hakkı, kendinden musibet noktasında daha yukarı olanlara bakmaktır ki şükretsin.
      Ne kadar tefekkürî bir düşünce değil mi?

6 yorum:

Melek* dedi ki...

arkadaşım blogun çok güzel okuyamadığım yazılarını kopyalıyorum kendi pc me. oradan okucam boş zamanımda gönlüne yüreğine sağlık Allah razı olsun

sarmaşık dedi ki...

Teşekkür ederiz, cümlemizden razı olsun inşallah...

EczDuman dedi ki...

Allah razı olsun..

Urfa Tutkunu dedi ki...

Allah (c.c.) rahmet eylesin Hazret ne güzel açıklamış. "Ben bana malik değilim ki halden şikayet edeyim, Malik'im kim ise O ne dilerse o olur" diyebilmek duasıyla. (urfatutkunu.blogcu.com)

CAHİDE dedi ki...

Allah razı olsun çok düşündürücü bir paylaşım olmuş.
Bu kadar yazı eklemenize rağmen benim güncellemelerde niçin görünmedi acaba?
Diğer yazılarda çok güzel.
erken karar vermeyle ilgili hikaye beni çok etkiler.Allah'a emanet olun...

EczDuman dedi ki...

Evet Cahide Hanım bloğumda bir sorundan dolayı görünmüyordu bende dün akşam farkettim şimdi halledebildim :)
Yorumlarınız için teşekkür ediyorum Allah razı olsun

Related Posts with Thumbnails